www.e-referrer.com

Tuesday, September 29, 2009

Alahai cian anak mummy....

time mummy buat entri ni mummy tgh sedih sgt...apa yg mummy fikirkan btul2 terjadi...masa mummy ambik sofea ptg td sofea tgh tersedu2 baru pas nangis...mata da bengkak dan sembab...masa mummy kat IJN pun mummy dpt rasa yg sofea mmg tgh meragam...so mummy kol BS sofea yg mummy panggil kak zai...

mummy: salam...kak zai camner sofea ok x?meragam ker?

kak zai: sofea meragamla dilla..xnak letak bawah...msti menangis...minum susu pun 3oz jer...

mummy: skang sofea buat per kak?nangis lagi ker?

kak zai: skang akk dukung baru diam...tp xnak minum dr td....minum skit jer...tido pun xnak

ha 2la antara perbualan mummy masa mummy tgh tunggu turn nak c/up...hanya Allah jer tau perasaan mummy masa 2...mummy tahan dr nangis...yerla sofea xnak minum...menangis lagi...camner klu sofea sakit...lagila mummy sedih...rasa nak balik time 2 jgk...tp papa suh sabar...camner pun sofea kena antar org jaga jgk papa kata....so mummy pendamkan perasaan sedih mummy ni...so ptg td masa mummy ambik sofea, sofea nampak jer mummy terus senyum dan merengek...senyap jer bila mummy ambik sambil tersedu2...balik terus bf sofea...bkn main laju sofea hisap...lapar sungguh sofea...jujur mummy kata time bf ni mummy da nangis tp papa xtau...skang ni sofea tgh tido nyenyak...mungkin penat sbb seharian tak tido....aduyai sofea.....maafkan mummy sofea..terpaksa tinggalkan sofea...harap sofea paham tanggungjawab mummy ye sayang...esok mummy jg sofea sehari lagi sbb khamis mummy da start keja....ni pic sofea hari ni pas mummy ambik sofea.....

.
.
.
.
mata sofea yg bengkak ngn muka yg sembab....
*
*
*

alahai cian anak mummy


.
.
.
.


sofea malam ni..nyenyak sgt tido.....










12 comments:

nur rabiatul adawiyyah said...

lor..cian nye dier..dier dah lame dok ngan mummy dier tu..ape pon dylla kena gak antar dier kat bs dier..dylla pon kena kuatkan semangat baru bb pon kuat semangat gak:)

SHIMA said...

siannya sofea...klu dh lama tinggal ngn kita,mesti dia meragam hari pertama...sabar ye kak...shima pon kdg3 mcm tu gak...hati ibu x sapa dpt memahami

nurshariza mohmad samiri said...

sabar ye dilla.. biasa la mula2 mmg perasaan kt mcm tu.. bby pun akan meragam setiap hr smpai la dia biasa ngan BS tu.. Amin dulu pun mcm sofea jg lgsg x nak letak atas bawah nak berdukung aje.. nsib la BS tu penyabar.. lbh kurang semggu 2 mcm tu br Amin ok skit.. dah blh nak main n BS dah blh wat keje umah.. klu x BS tu nak mandi pun berkejar2 sbb Amin asyik mengangis aje.. Apa pun kt kena tabah sbb kt mncr rezeki... dan letakkan sedkit keprcyaan n keyakinan pd BS kt.. Br la BS akan mejg anak kt dgn baik..

wanie @ suzie said...

kesian nya sofea nangis sampai bengkak mata...dylla banyak2 bersabar k...insyaallah lama2 sofea akan serasi ngan bs tu

suhaidamohaini said...

sy lg la sedih, semggu sekali je jpa qifi... mula2 mmg syik nangis je, tp skrg dh ok...
yg penting dilla kn kuatkan semangat dilla tu... insyaallah dilla boleh

sarwina said...

dilla petua orang tua2 dulu...klu bg mandi anak jangan terus air mandi dia kena badan kite..nanti budak mudah memerap...klu boleh terus lapik ngan tuala dia...pastikan jangan kena badan kite...tu ler yg mama sofea sr ingat pesan atok dulu...alhamdulilah sofea tak memerap ngan kite jer

Hazlina Shahrel Mummy Fia said...

biasa la dylla.. memula hantar.. pas seminggu nnt dia ok la tu... nak tak nak kene rela gak kan...

kuatkan hati yer..

nur rabiatul adawiyyah said...

ari pertama antar dier mmg kite dan dier akan same2 menangis..tapi lame2 akan jadik ok sampai sekarang ni maisarah plak suke kalau jumpe ibu nye tu..kadang2 kami plak jadik jeles..ari cuti pon dier nak main ngan abg dan kakak2 nye..

Kerol+Natt=Adam said...

salam dilla..
cian kat sofea..dl mase nat mule start keje tggl adam ngn nnk die..so xde la meragam sgt..tp bile pndh s.alam antar kat bs mmg die meragam sgt2..dlm 2mggu gak die meragam..pastu alhamdulillah ok..tp cian gak kat die..tu yg nat stop keje last2..tp cam dilla jgn rsu..bile sofea dh biase ngn bs die ok la nnt..

anggun said...

ala... ciannya... x sampai hati kan nak tinggalkan baby kat org lain, even nenek dia...

me x pernah tinggalkan baby. last time terpaksa tinggalkan sbb admitted to ward sbb denggi. 1 minggu dlm ward. hari2 my mom dtg bwk my doter for BF 3 times a day... tiap2 mlm me nangis...kat rumah pulak, my doter x tido, nangis manjang... :(

Mummy_Sofea said...

to uollss...thanx bagi support kat dilla yer...dilla harap sofea ok jgk ngn bs 2 nati,...so mummy sofea akan tenang nak bt keja kat ofis nati...cyg uollss

emma86 said...

cian nyer tgk sofea..ank kiter pun camtu gak dulu..dier tak ler nangis cuma tak mau minum susu..so tiap kali lunch hour kena g bf Iman..tapi minggu kedua da ok..da byk minum ebm guna btl..