www.e-referrer.com

Thursday, August 20, 2009

KiSaH sEbELuM DaN SeLePaS pAnTaNg..

Memandangkan mummy baru jer abis pantang so mummy nak cita skitla pasal pantang ni...masa mummy prgnantkan Sofea berat mummy naik sampai 73kg...ha..bayangkan beratkan..berat masa anak dara 50kg jer...betapa semangatnya badan mummy masa prgnant...mana taknya..pas morning sickness yg teruk 4bln pertama badan mummy turun mendadak...lpas 2 asyik nak makan jer..mcm2 mummy sumbat..asal ada makanan depan mata jer...pantang nampak..nasib baik mummy xder mengidam yg bukan2..ha ni pic last mummy capture..time ni da 39week...teramatla kembangnya...mmg xtunjuk kat saper2 pun pic ni..xclusive kat blog jer tau..hehe..
ni plak pic mummy betul2 masa 45hari...walaupun xla kurus cm time anak dara tp berat mummy turunla gak kan..cuma tang perut jer kena usaha lbih skit maklumlah c-zer xleh bengkung bagai kan...berat mummy dlm pic ni da 57kg..so ada byk lagi kena buang 2...okla jgk kan..mummy still leh pakai jeans lama lagi cuma da ketat skitla...tp mummy xdiet pun just pantang..maybe sbb mummy Bf kan Sofea...mmg byk membantu mmbuang kalori2 yg ader ni..hehe..skang ni mummy xleh nak diet teruk2 cam anak dara dulu sbb mummy kena mkn makanan berkhasiat untuk Sofea jgk...nti Sofea xdpt khasiat plak dr susu mummy kan..so kena slow2 la...nak jgk pakai baju2 kebaya yg ada kat almari 2...harap2 mummy dpt balik berat badan asal....


8 comments:

Sal said...

ALA X GEMUK MANA PON,TANG PERUT JE NAIK SBB NAIK BABY DLM KAN. TP SKRG DH MAINTIN SLIM :)

Hazlina Shahrel Mummy Fia said...

ala cun dah dylla...

Ieda said...

dilla dah ok dah tu....ieda ni gak yang xmo turun..nak diet mmg xleh la..takut susu x berkualiti kan...sedihnya

NURADILLA AZIZAN said...

sal/ina- thanx
ieda- apa yg sedihnya yg penting ank kita dpt khasiat terbaik dr susuibu k

Mummy Wafiq said...

Dilla ade gak bole sarung dah suar jeans lame..june lgsg xbole lg tau..penah la sarung n leh zip..tp ketat sendat rendat..sure xleh ddk kalo pakai.huhuhu...hubby kate jgn nak pakai sendat camtu..burukkkk!!!uwaaaaaaaaa...

NURADILLA AZIZAN said...

ala tapi skang june da cun balik...da slim..xrisau dah

Mummy Aqil said...

no worries dear.. dgn bf konpem berat turun n menyelim. daku ms preg 61kg, now tggl 42kg. berat ms student woo. xda diet mkn pung.. sebat jek semua.. hahahhaa.. then aqil sebat plak susu ku smp no lemak...

NURADILLA AZIZAN said...

2la ila..harap2 dpt turunkan lagi bert ni..tp xla cam ila..slim sgt 2..paling kurus pnah dpt pun 48kg..huhu